Verplicht afkicken

Ik ben de komende drie maanden niet in Nederland, want ik ga verplicht afkicken in het buitenland. Het zal voor velen een onverwachte verassing zijn en ik moet toegeven dat ik zelf ook lange tijd niet doorhad dat ik verslaafd was. Ik ontkende het in elk geval. Mijn vriendin had het als eerste door. Ik was steeds vaker afwezig en ze kreeg niet meer de aandacht die ze verdiende. ‘Volgens mij ben je gewoon verslaafd!’ zei ze vaak, wat ik natuurlijk ontkende. Ook viel het haar op dat ik steeds vaker naar de WC ging. Ik ging dan stiekem even….
checken of mijn vrienden nog een status update gedaan hadden. Want ik geef het inmiddels toe: ik ben verslaafd geraakt aan Facebook. Andere social media doen me niet veel, maar op de één of andere manier lukt het niet om van Facebook af te blijven. Terwijl ik het eigenlijk niet eens echt heel erg leuk of boeiend vind, dat is het vreemde ervan. Maar er van af blijven blijkt o zo lastig.

Een aantal weken geleden heb ik om die reden mijn iPhone al laten stelen. Dat hielp in het begin wel en het lukte me ook geen nieuwe smartphone te kopen. Maar na een poosje ging ik lopen bietsen. ‘Mag ik even op je iPhone kijken?’ en inmiddels heb ik de iPhone van Karin geleend…
Er moesten dus zwaardere maatregelen genomen worden. Dan maar een paar maanden naar een land waar ze Facebook geblokkeerd hebben. China dus. Gelukkig wilde mijn werkgever ook meewerken mij van mijn verslaving af te helpen. Want voor je werk helpt zo’n verslaving natuurlijk ook niet. Toevallig was de positie van General manager in China vacant, dus mag ik daar voor 3 maanden naar toe.

De komende maanden zal ik dus niet weten dat Barry weer bij Mac Donalds heeft geluncht, Fred voor de 1 miljoenste keer op Vrijenban is ingecheckt en dat Marlies met een dekentje op de bank naar de Voice of Holland gaat kijken. Ik zal de foto’s van de eerste stapjes van verscheidene baby’s missen. En tegelijkertijd blijven jullie verschoond van mijn schijtlollige reacties en updates of foto’s van Shanghai.
Hopelijk lukt het me over 3 maanden, als ik weer in Nederland ben, van de blauwe (tijd)sloper af te blijven. In elk geval zwaar te minderen. Tot over 3 maanden!

Sjaak

PS: Ik had ook kunnen schrijven dat ik naar China ga om daar een paar maanden als interim General Manager te opereren. En dat er in China geen Facebook of Twitter is en dat ik het wel interessant vind om te zien hoe dat je leven beïnvloed. Ik had kunnen schrijven dat ik sinds twee jaar geen TV meer heb en dat dit een boel vrije tijd opleverde. Tijd die stukje bij beetje weer door Facebook werd ingepikt. Dat ik het recent een paar weken zonder iPhone heb moeten doen omdat die gestolen was. Dat ik daardoor inderdaad weer meer vrije tijd kreeg. En dat ik erg benieuwd hoe me dit gaat bevallen de komende maanden in China.

Dat had een iets ander verhaaltje geworden. Maar wel twee verhaaltjes met beide het zelfde resultaat. Dus welk verhaal je gelooft en door wilt vertellen doet er dus eigenlijk niet toe. Kies maar. Geloof en vertel door wat jij wilt. Het resultaat is toch hetzelfde. En geldt dat ook niet voor alle religies?

Vraag jezelf ook eens af: facebook addicted

Dit bericht werd geplaatst in Reizen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Verplicht afkicken

  1. Tomv zegt:

    Google is veel cooler. Ennnn beschikbaar in China.

  2. ZijalleenisZij zegt:

    Mazzelaar ……

  3. Ronald Voets zegt:

    Mocht je de verleiding niet meeer kunnen weerstaan, maak dan even VPN connectie naar Exact en voila: facebook werkt.Niet verder vertellen he. Verder uiteraard heel veel plezier en commercieel succes in China

  4. sanne zegt:

    nou, sjaak, k zal je missen hoor. Wie houdt me nou op de hoogte van al je uitjes in de grote stad, en je babyfoto’s???!! Hmmm wordt voor ons dus ook een beetje afkicken!! Enne…niet te succesvol daar, hoor, anders moet je daar blijven van je baas!! Lfs,sanne

  5. menjos de la penjos zegt:

    He Sjaak, wist je dat China een stuk dichter bij Australie ligt dan Nederland, enneh….hier in Australie werkt facebook prima. Kan je dus altijd een tripje hier hier heen boeken.
    Kan je meteen onze nieuwe achteruin zien(waar je trouwens wireless kan Facebooken)

  6. Ronald zegt:

    haha… Leuk stukje Sjaak.

    Dus je gaat de komende maanden elke dag Chinees eten? Leuke en interessante tijd gewenst.

    Ronald

  7. Harm Poelen zegt:

    Tsja Sjaak, je weet dat China het land van de opium is… op naar een nieuwe verslaving. Maar treur niet, Facebook is geduldig!

  8. Esther Huith zegt:

    Hoi Sjaak, mooie stap, zeg! Moet erg bijzonder en indrukwekkend zijn daar.
    Heel veel succes!
    Groetjes,
    Esther

  9. Fred zegt:

    Ik hoor wel wanneer je mij nodig hebt. Ondertussen ook aan verandering toe dan veel inchecken in Vrijenban ;-)

  10. lies zegt:

    veel plezier daar. Ik denk niet dat het je gaat lukken ; )
    Gelukkig maar.
    xxxx

  11. Berend zegt:

    geef me ff je Skype Sjaak… mijnes is hypocriticus

    Gr Berend

  12. Pingback: Opnieuw verplicht afkicken | Sjakie's website

Geef een reactie

